Vooral de kookplaat, daar is Marleen fan van. Het is volgens haar veel vlotter koken met de inductiekookplaat. “Het is de eerste keer dat ik inductie heb, da’s voor mij echt wel een verademing. Ik was het vroeger gewoon om op gas te koken, en heb dan een tijdje op keramische plaat gekookt en dat was verschrikkelijk. Ik kreeg dat nooit op de juiste temperatuur, en aanbakken … Nooit meer.”
De keuze om voor een geïntegreerde dampkap te kiezen, lag dan weer eerder bij het design. “Ja de voornaamste reden is omdat we eigenlijk een grote bak niet zagen zitten. We vonden dat niet zo mooi. Toen hebben we die oplossing gezien, eerst hadden we wel wat twijfel maar ze hebben ons toch kunnen overtuigen. En we zijn er heel tevreden over. Ook de filter die erin zit is voor 6-7 jaar goed, dus dan hebben we daar ook geen onderhoud aan. Zeker die filter, om de zoveel tijd steken we die eens in de afwasmachine en dan is al het vet verdwenen. Maar vooral die bak, dat was de voornaamste reden.”